lørdag den 26. december 2015

Hvad julen egentligt handler om.....





Rigtig glædelig jul ! 

Jeg håber I havde den smukkeste og mest eventyrlige juleaften med dem I elsker. 

Jeg havde børnene i år og holdt jul her på matriklen. Min mor er en bestemt kvinde og havde i det tidlige efterår meddelt at hende og Svend holdt jul hos mig i år - som en selvfølge at jeg holdt juleaftenen. 

Men vi endte med at blive 13.
Og hvor var det dog fantastisk hyggeligt
Min skønne veninde Sarah var børnefri i år, så jeg var så heldig at hun joinede os og som hun sagde: "Pernille, det var bare alt andet end perfekt, men jeg elskede at holde jul hos dig, for det var så hyggeligt"


Og det er vel egentlig det julen handler om !
For mig handler den ikke om gaver, perfekt opdækket borde (jeg har ikke ens service til 13 mennesker) eller at vi får sunget alle vers i sangene/salmerne når vi skal rundt om juletræet. 

For mig handler julen om at være sammen med mine kæreste og sende hilsener til dem som ikke kan være her. At mærke kærligheden sådan en aften - for sådan en aften tager vi os virkelig tiden til hinanden. Arbejde, telefoner og tv er væk for en stund. Hyggelige samtaler og knus, fællesskab om maden - og ja, jeg glemte at stille waldorfsalaten på bordet, så kan spise waldorfsalat i 14 dage nu - og leg og dans. 

Tænk sig.. Mine børn havde mulighed for at fejre jul med olderne på hhv 78 og 81, som var kørt fra Haderslev til Viborg for at holde jul med os. Jeg holder så ubeskriveligt af min mormor, så det var julens største gave.

Hvad betyder julen for dig?

Julehilsener, Pernille


Ingen kommentarer:

Send en kommentar