tirsdag den 29. december 2015

Hold så op!

Kender du situationen, hvor lille musen har nået trodsalderen og hvor alt skal prøves til grænsen? Og lig så lige 17 dages juleferie med minus pauser til. 

Resultatet ser sådan her ud

Billede lånt ved hyrdebrevetsoendagmorgen

Situation 1

Clara skal rydde op på sit værelse, som ligner et bombet lyserødt lokum.

Mor: Clara, du skal rydde op på værelset. Du kan slet ikke gå på gulvet for rod. 
Clara: nej, du gør det. Jeg gider ikke. 
Mor: nej, du kan godt selv. Når du kan rode, kan du også rydde op. 
Clara: nej.
Mor: det skal du. 
Clara: nej
Mor: jo
Clara: NEEEEJ

Claras ting ender i en sort sæk og bliver stillet væk indtil hun frivilligt rydder op. 

Situation 2

Clara er gået ind på Julius' værelse og vil opbygge et hyggeligt lyserødt baby born univers midt i hans LEGO City by, hvilket ikke falder i god jord. Forståeligt nok. 

Julius: Clara, gå ud af mit værelse
Clara: nej Julius, du skal gå ud. 
Julius: nej, det er mit værelse, Clara. 
Clara: ja, men jeg vil lege herinde. 
Julius: moar, Clara vil ikke gå ud. 
Clara: du er dum!

Bang og så toppes de. 

Eller alle de andre situationer, hvor hun er på tværs bare fordi hun kan. 

Heldigvis kan stort set alle forældre nikke genkendende til sådanne situationer. Og det trøster mig at tænke på at jeg ikke er alene. (Ironi kan forekomme) 

Men i bund og grund så er de jo fantastiske og livsbekræftende. Og de små konflikter er nødvendige. Men ih.. Hvor får jeg nok brug for ferie efter nytår. 



Hav en dejlig dag ❤️


Ingen kommentarer:

Send en kommentar